A minden korábbinál több webáruház mellett, a Temu-hoz hasonló kínai gigacégek szorításában egyre nagyobb bátorság saját webáruházat indítani. Bátorság, de némi háttértudás birtokában nem vakmerőség. A kereskedelmi szemlélet, az online reklámozás és a közösségi marketing világában való otthonos mozgás már alapvető elvárás akkor, ha a piacra szeretnénk lépni. Ugyanakkor érdemes tisztában lenni azzal is, hogy a webáruház indítás folyamata egymásra épülő lépésekből áll, amelyek között mind egyaránt lényeges.
Piackutatás nélkül nem megy!
A kezdő webáruház tulajdonosok leginkább magukra igyekeznek koncentrálni, és elfelejtik, hogy a piackutatás legalább ennyire fontos a kezdeteknél. Enélkül nehezen lesz sikeres egy webáruház indítása. Nem csak a termékkör, vagy a webes megjelenés áttekintése lényeges, hanem a saját termékek iránti érdeklődés felmérése is. A kulcsszavakra történő rákeresés mérése mellett a keresőoptimalizálással foglalkozó szolgáltatók is hasznos segítőtársnak bizonyulhatnak.
Talán felesleges is hangsúlyozni, hogy ha büntetések nélkül szeretnénk megúszni az online jelenlétet és az értékesítést, akkor a vonatkozó jogi háttéranyagról célszerű előre tájékozódni, szakmai támogatást igényelni.
Webáruház készíttetés vagy bérlés?
A webáruház indítása kapcsán dönthetünk az egyedileg készített webáruház mellett, ám kétségtelen, hogy ezért igencsak mélyen a zsebbe kell nyúlni. Egy másik, és hasonlóképpen jó választásnak bizonyul a webáruház bérlés. A gyakorlatban bebizonyosodott, hogy a kezdők rendszerint ilyen módon indulnak el, már csak a gyorsaság, a magas funkcionalitás és az alacsony üzemeltetési költségek miatt is.
Sok múlik a termékleírásokon is!
A termékek megfelelő bemutatását szintén előszeretettel ugorják át a kezdők. Fontos tudni, hogy a fogyasztók kiemelt hangsúlyt helyeznek a részletekre, így nem elég, ha jól használható egy webshop, és bármilyen felületen egyszerűen lehet böngészni rajta. A részletes termékleírások és a jó minőségű fotók legalább ennyire lényegesek. A szállítási módok között a csomagpontos és az automatás kiszállítás minden korábbinál keresettebb, így megéri több szolgáltatóval is megegyezni, ezzel a fogyasztói elégedettséget megcélozva. Webáruház bérlés mellett döntve már alapvetően többféle lehetőség közül lehet választani.
Az optimális készletkezelés, a megfelelő számlázó használata mellett az online marketing világa is folyamatos odafigyelést igényel. Kezdők és haladók is megtalálhatják a webáruház bérlés szolgáltatáson belül a számukra ideális opciókat.