Elkészül 2017-re az elektronikus jegyrendszer Budapesten? (1)

2016. szeptember 15. 07:10 – Ténytár | Forrás: Tarlós István bevezeti az e-hazugságot?
|

„A mostani helyzet úgy áll, hogy a projekt véghatárideje, a finanszírozási keret érintetlenül hagyásával tartható. Tehát nem lesz véghatáridő módosítás” – mondta Tarlós István.

 

A BKK még 2013-ban szerződött az EBRD-vel a papíralapú jegyeket és bérleteket leváltó, Rigó fantázianéven futó projekt finanszírozására. A fejlesztés minőségileg nagy ugrást jelentene a fővárosi tömegközlekedésben, mivel az kiváltaná a Nyugat-Európában már egzotikumnak számító papír alapú jegyrendszert. Korábban már több időpont is belengettek a fejlesztés befejezésére, Tarlós azonban egy júniusi sajtótájékoztatón megerősítette, hogy 2017 év vége a tartható céldátum.

forrás: railway-technology.com

Csakhogy azóta több probléma is akadt a kivitelezésben. A projekt költségei elszálltak, még a próbaüzem sem kezdődött meg. Gond volt a szerződésekkel, augusztusban pedig az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) nem járult hozzá, hogy módosítsák a jelentős csúszásban lévő projekt tartalmát, így a fővárosnak új hitelező bank után kell néznie. 

FRISSÍTÉS (2017. június 15.)
Az ötéves üzemeltetési költségekkel együtt 36,2-ről 36,8 milliárd forintra nőtt az e-jegyrendszer teljes költsége. Ez főleg ahhoz viszonyítva sok, hogy 2016-ban 63,7 milliárd volt a teljes árbevétel a BKK-nál a jegy- és bérletértékesítésből. A 9 évre számított megtérülési időszak alatt 4 milliárd forint átlagosan a költsége évente a rendszernek, ami a teljes jegyárbevétel 6,5 százalékát emészti fel.
 
A drágán és lassan készülő rendszert a tervek szerint 2018 végéig kellene átadni, azonban ez egyelőre nehezen látszik kivitelezhetőnek, ugyanis még a rendszer-integrációk, a kapuk, a kézi jegyellenőrző berendezések, a járművekre szánt érvényesítők még el sem készültek. Csak a metró és a HÉV beengedőkapuiból több százat kell telepíteni, a közel 2 ezer darabos járműállomány felszerelése is sok időt vesz igénybe. De ha mindez sikerülne is, még akkor sem lesz egységes és digitális a budapesti közlekedési jegyrendszer: a főváros közigazgatási határán belül közlekedő vonatokra és az elővárosi buszokra is fel lehet szállni havi bérlettel, ezeken a digitális jegyek ellenőrzése még mindig nem lesz megoldva. És ha nincs bérletünk, továbbra is csak MÁV- vagy Volán-jeggyel lehet utazni. 
 
Ilyen elavult nagyvárosi jegyrendszer nincsen máshol az Európai Unióban, mint nálunk, és úgy tűnik, az e- jegyrendszer kialakítása sem megy zökkenőmentesen. Természetesen a minden európai nagyvárosra jellemző, integrált elővárosi zónás jegyrendszer ötlete fel sem merült, szóval ha minden elkészül, még akkor is az elmaradott kategóriában marad Budapest ezen a területen.
Status of !node_type

A tények ismeretében kétségessé vált, hogy valóban tartható-e a Tarlós által megerősített 2017-es céldátum.

Frissítések
Kapcsolódó személy

|

Téves információt közöltünk? Elírást talált? Ön másképpen tudja?

Adósságnyomás-mérő

Social

  • RSS feed
  • Twitter
  • Youtube
  • Deicio.us
  • Tumblr
  • iwiw
  • Facebook

Ajánljon hírt

Hiányzik egy téma? Tud arról, amiről mi még nem? Hallott valami érdekeset? Ajánljon nekünk linket!

Hírlevél

Ne aggódj, nem küldünk spam mailt!

Belépés az oldalra vagy regisztráció close button


Csatlakozz facebookon…
Facebook profilodon keresztül is beléphetsz a Ténytár oldalra::
…vagy egyenesen nálunk



Elfelejtettem a jelszavam

Regisztráció az oldalra vagy close button


Csatlakozz facebookon…
Facebook profilodon keresztül is regisztrálhatsz a Ténytár oldalra::
…vagy regisztrálj egyenesen nálunk
Felhasználói adatok
Hírlevelek
Melyik hírlevélre szeretnél feliratkozni?
CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA

Ajánljon hírt close button




CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA

Hibajavítás küldése close button




CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA