2019 szeptemberére befejeződik a hármas metró felújítása? (10)

2016. február 11. 09:10 – Ténytár | Forrás: 2019-re elkészül a hármas metró
|

„Az M3-as metró infrastrukturális felújításának a végső átadási határideje ezek szerint 2019. szeptember 30., de maguk a felújított szerelvények a felújított alagútban valószínűleg 2019. június 30-án forgalomba állhatnak” – mondta Tarlós István február 5-én.

Tarlós István ismertette a hármas metró felúításának végső ütemtervét, e szerint a rekonstrukció 2019 szeptemberében fog befejeződni. Ugyanakkor munkálatok megkezdésére még mindig nincs kijelölve az időpont. A hármas metró felújításának finanszírozása szintén kérdéses még. A főpolgármester szerint amennyiben az EU nem támogatja az építkezést, úgy az államnak kell a zsebébe nyúlnia, mivel a felújítás nem tűr további halasztást.

A sajtótájékoztatón Tarlós kitért a csepeli HÉV átalakítására is. A tervek szerint a vonalat villamossá alakítanák és összekapcsolnák a kettes villamossal, valamint bekötnék a nagykörút villamos-hálozatába.

forrás: nlcafe.hu

A budapesti tömegközlekedés állapotáról, valamint a főváros és a kormány konfliktusáról korábban itt írtunk.

FRISSÍTÉS (2016. június 20.)
„A jelenlegi állás szerint maximum négy hónapot csúszhat a 3-as metróvonal felújításának kezdete, ugyanakkor az is lehetséges, hogy egyáltalán nem lesz késlekedés” – mondta Tarlós István főpolgármester az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.  A metrófelújítás az eredeti tervek szerint egyébként novemberben kezdődött volna.
 
Tarlós elmondta, hogy a felújítás ideje alatt a metrószerelvények pótlására 150 csuklós buszra van szükség. Erre a BKV múlt évben lebonyolított egy tendert, és lett egy opcionális nyertes.
A kormány viszont egy országos koncepcióra hivatkozva azt kérte, hogy ne vegyenek külföldi buszokat, hanem szolgáltatást vásároljanak.
FRISSÍTÉS (2016. szeptember 8.)
Tarlós István Budapest főpolgármestere a Figyelőnek adott interjúban a 3-as metró felújításával kapcsolatban azt mondta, hogy a kormánnyal megkötötték a támogatási szerződést, az Unió pedig visszaigazolta, hogy adni fog vissza nem térítendő forrást a metrófelújításra. Ugyanakkor Tarlós szerint az a napnál világosabb”, hogy ez nem lesz százszázalékos, de hogy mennyit adnak, az csak hónapok múlva derül ki.
 
A főpolgármester kijelentette, Budapest elérte hitelképességének határát (pl. a metrószerelvények felújításra felvett 60 milliárdos hitel miatt), ezért csak az állam tud majd hitelt felvenni a 3-as metró felújítására. Mint mondta, „ne is álmodozzon tehát senki, hogy a 3-as metró felújítását a főváros képes lenne önállóan hitelből megoldani”.
FRISSÍTÉS (2016. szeptember 21.)

Elkészült az ütemterv, és a 3-as metró felújításának emberi számítás szerint 2019. december 31-ig be kell fejeződnie” jelentette ki Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján. Az ütemtervet azonban csak akkor mutatják be, ha a metrópótló-buszok ügye megoldódott. 

Tarlós közölte, hogy a BKK módosította a szolgáltatóknak előírt buszszállítási határidőket, így már magyar buszokkal is versenybe lehet szállni. Őszintén reméli, hogy magyar buszokkal fogják pótolni a metrót, ám ennek eldöntése a tenderen nyertes szolgáltató kompetenciája.
A metrópótlásra szeptemberben érkeztek meg az első ajánlatok, október közepéig a közbenső, és azt követően pedig a végső ajánlatok érkeznek be.

„A metrószerelvényeket pótló legalább száz busznak legkésőbb február középig meg kell érkeznie”, hiszen Tarlós szerint a felújítási munkálatok 2017 februárjában vagy márciusában kezdődhetnek el.

FRISSÍTÉS (2016. október 14.)
Korábbi hírek szerint késik a 3-as metró felújítása: az eddig tervezett 2017 februári-márciusi kezdés leghamarabb csak jövő nyáron indulhat, ugyanis nem jelent meg még a közbeszerzési kiírás. Mivel a Közbeszerzési Döntőbizottság a metrópótlóra kiírt buszbeszerzési tendert leállította, a mostani döntés után új közbeszerzést kell kiírni vagy javítani kell a hibákat.
 
Tarlós István szerint azonban az áll mindennek a hátterében, hogy nincs elég magyar busz a pótláshoz, és ezért akarják egyesek az időt húzni. Így a felújítás befejezése átcsúszhat 2020-ra is.
 
Jelenlegi információk alapján viszont történik más is a 3-as metróval: a kocsikat és a síneket igen, az alagutat, a biztonsági és a gyengeáramú berendezéseket ugyancsak, de a megállókat már nem újítanák fel az új tervezet szerint ugyanis a 3-as metró felújításának tervezett, közel 140 milliárdos költségének megfelezésére készül Tarlós István. Így az EU által előírt akadálymentesítés és a felszíni rendezés is elmaradna, cserébe viszont féláron, idő előtt lehetne vége a projektnek.
FRISSÍTÉS (2016. november 18.)

Aggódik a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas a pályaállapotok miatt. A cég szerint problémás, hogy a metró áramellátása ingadozó, valamint a 3-as metró felújításra küldött szerelvényeiben kevés az újrahasznosítható anyag, az elemek 70 százalékát cserélni kell. Az első felújított metrószerelvény egyébként várhatóan januárban érkezik meg, ezután havonta legalább két felújított szerelvényt fog leszállítani az orosz cég. Közben egy héttel ezelőtt sebességkorlátozást kellett bevezetni, valamint hétvégére le kellett állítani a forgalmat, mivel darabok törtek le az egyik pályaszakaszon. 

Eközben Orbán Viktor miniszterelnök a 3-as metró késésben lévő felújításának gyorsítására tett ígéretet, ám továbbra sem tiszta, hogy mi lesz az M3 felújításával, és hogy pontosan mikor kezdődhetnek meg a munkálatok.

FRISSÍTÉS (2016. december 2.)
Csak akkor lesz tartható a legújabb ütemezés a hármas metró felújítására, ha az új tendernél időben sikerül eredményt hirdetni közölte a hvg.hu-val a BKV.
 
Visszavonta a hármas metró felújítására vonatkozó tenderét a Budapesti Közlekedési Központ (BKV), pedig újra 2017 első negyedévében írhatják ki. A korábbi tendereket (az M3 metróvonal rekonstrukciójához tartozó déli, északi és középső vonalszakasz állomásai felújítási munkáinak kivitelezésére és kiegészítő tervezésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárások) Tarlós István szerint azért lettek sikertelenek, mert az ajánlattevők túl magas árat kértek. Az ajánlatok ugyanis jelentősen meghaladták a rendelkezésre álló keretösszeget, amely elvileg 137,5 milliárd forint.
 
A vágányépítési, alagúti munkákra, a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlőrendszer felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécser rendszerek korszerűsítésére szeptemberben kiírt nyílt közbeszerzési eljárást pedig már az eljárás ajánlattételi szakaszában visszavonták, mert várhatóan nem lett volna eredményes ez a tender sem.
 
A hármas metró rekonstrukciójának kezdő időpontja ezért ismételten kérdéses: a BKV szerint, ha a következő kiírás megfelelő ütemben zajlik és eredményes lesz, akkor tartható a legújabb, 2017. júniusi kezdés, ellenkező esetben további csúszás lehetséges”.
 
FRISSÍTÉS (2016. december 14.)

A Jobbik közérdekű adatigénylésére a BKV kiadta a 3-as metró műszaki állapotfelméréséről készült dokumentumokat. A felmérés 2014-ben készült és legfőbb megállapítása, hogy már két évvel ezelőtt is tisztában voltak a metró ramaty állapotával. A dokumentum főbb megállapításai a következők:

- a metróvonal egyes rendszereinek technikai színvonala a 25-30 évvel ezelőtti állapotokat tükrözi,
- a metró átadása óta eltelt időszak alatt lényeges felújítás, korszerűsítés a metróvonal kezdetektől üzemelő rendszereiben nem történt,
- a hatalmas a forgalmi terhelés, a korosság miatt a pálya állapota kritikus, műszaki élettartamát meghaladta és már a korábbi vizsgálatok is igazolták a kockázatos túlhasználtságot,
- az áramellátó rendszer a rendszeres karbantartásnak köszönhetően üzemképes, de a berendezések műszakilag és erkölcsileg elavultak, régen nem gyártják őket,
- a távközlési rendszerek elöregedettek, és nincs alkatrész-utánpótlás sem hozzájuk.

 

FRISSÍTÉS (2016. december 20.)

A 3-as metró felújítása és a Római-parti mobilgát megépítése a bonyodalmaktól függetlenül egyaránt megvalósul 2019-igjelentette be Tarlós István december 9-i sajtótájékoztatóján.

A jelenlegi ütemezés azt feltételezi, hogy az újrakezdődő közbeszerzés normál menetben zajlik, és ezúttal az ajánlatok beleférnek a 137,5 milliárdos keretbe, a  legutóbbiban ugyanis ezt több mint 40 milliárddal túllépték.

A déli szakasz felújítása így Tarlós szerint 2017. június 15-én indulna, és 2018. szeptember 30-ig tartana, az északi szakasz rekonstrukciója nagyjából ezzel párhuzamosan 2017. október 1-jétől 2018. szeptember 30-ig folyna. A középső szakasz 2018. október 1. és 2019. szeptember 26. között készülne el, a felújítás szakaszainak határait jelentő Lehel és Nagyvárad téri állomások pedig 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között újulnának meg.

Optimista becslések szerint is  a munkák a következő önkormányzati választásokig, a Lehel és a Nagyvárad téri állomások kivételével, épphogy befejeződnének úgy, hogy pont a vizes vb előtt kezdődnének meg.

FRISSÍTÉS (2017. január 10.)

Tarlós István reményei szerint, ha nem szállnak el a költségek, akkor júniusban megkezdődhet a 3-as metró felújításának kivitelezésefogalmazott a Népszavának a főpolgármester.

A BKV újra megjelentette az Európai Unió hivatalos lapjában a 3-as metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakaszának felújítására vonatkozó tendert. A korábbi pályázatot az irreálisan magas árajánlatok miatt megsemmisítették, és a felújításra szánt 137 milliárd forintos keretet nem lépheti túl a főváros, ezért a lehetetlenül drága ajánlatokat ismét el fogják utasítani, hiszen a kormány nem biztosít pluszforrást - erre nincs is remény. A többletjótállás viszont plusz pontokat jelent a pályázók számára. Az ajánlatokat február 16-ig várják, a tender áprilisig is elhúzódhat.

A most közzétett felhívás szerint a tender győztesének a Kőbánya-Kispest végállomáson, a Határ úti, a Pöttyös utcai, illetve a népligeti metrómegállóban építészeti, szerkezetépítési, szigetelésjavítási munkákat kell elvégeznie, emellett be kell építenie a mozgólépcsőket, fel kell újítania az épületgépészeti és különleges gépészeti berendezéseket, valamint a lifteket. A győztes további feladatai közé tartozik az áramellátási rendszer, az állomások erőátviteli és világítási berendezéseinek cseréje, a felszíni közműkiváltás, a közműépítés, valamint a 3-as metrót kiszolgáló Kőér utcai járműtelep felújítása is.

FRISSÍTÉS (2017. március 28.)

A BKV visszavonta a december végén kiírt tenderét, amely a 3-as metró déli szakaszának felújítására irányult. A hirdetményben nem jelöltek meg okot, ezért az Index utánajárt a kérdésnek. Radnai Tibor projektfelelős azzal indokolta a tender visszavonását, hogy a pályázat kiírása után egy nappal módosították a jogszabályt, amely az uniós közbeszerzésekről szóló kormányrendeletet módosította. A metró-projekt ennek a módosításnak nem felelt meg, és a minisztérium azt javasolta, vonják vissza, a válaszra pedig egészen mostanáig kellett várni.

Az új pályázatot márciusban írják ki. Radnai Tibor azt is elmondta, hogy a munkálatok ezzel nem fognak késedelmet szenvedni. Valójában a márciusban kiírt pályázatok esetén a legjobb esetben is csak júliusban kezdődhet a szerződéskötés, pedig korábbi állításuk szerint már május-júniusban megkezdték volna a munkálatokat, ha nincs jogszabály módosítás.

Status of !node_type

Tarlós ígérete szerint három év múlva utazhatunk a felújított hármas metrón.

Frissítések
Kapcsolódó személy

|

Téves információt közöltünk? Elírást talált? Ön másképpen tudja?

Adósságnyomás-mérő

Social

  • RSS feed
  • Twitter
  • Youtube
  • Deicio.us
  • Tumblr
  • iwiw
  • Facebook

Ajánljon hírt

Hiányzik egy téma? Tud arról, amiről mi még nem? Hallott valami érdekeset? Ajánljon nekünk linket!

Hírlevél

Ne aggódj, nem küldünk spam mailt!

Belépés az oldalra vagy regisztráció close button


Csatlakozz facebookon…
Facebook profilodon keresztül is beléphetsz a Ténytár oldalra::
…vagy egyenesen nálunk



Elfelejtettem a jelszavam

Regisztráció az oldalra vagy close button


Csatlakozz facebookon…
Facebook profilodon keresztül is regisztrálhatsz a Ténytár oldalra::
…vagy regisztrálj egyenesen nálunk
Felhasználói adatok
Hírlevelek
Melyik hírlevélre szeretnél feliratkozni?
CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA

Ajánljon hírt close button




CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA

Hibajavítás küldése close button




CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA